Bilety lotnicze maj± zdrożeć w tym roku od kilkudziesięciu do nawet stu kilkudziesięciu euro. Przyczyn± s± m.in. koszty zwi±zane z ochron± klimatu, przerzucane przez linie na pasażerów. Niemiecka Lufthansa jako pierwsza przyznała, że przerzuci na pasażerów koszty zwi±zane z konieczno¶ci± zakupu dodatkowych praw do emisji dwutlenku węgla. Obowi±zek taki narzucaj± na przewoĽników nowe unijne przepisy, które weszły w życie 1 stycznia. Stanowi± one, że wszystkie linie korzystaj±ce z unijnych lotnisk, bior± udział w systemie w handlu emisjami.
Po Lufthansie plany obci±żenia pasażerów kosztami emisji dwutlenku węgla ujawnili też przewoĽnicy z Bliskiego Wschodu i Indii. Dopłata ma być tam podwójna w biznesie i potrójna w najwyższej klasie przelotu. Ponadto na wzrost cen biletów wpłyn± rosn±ce dopłaty paliwowe oraz nowe podatki lotnicze.
Bilety nie zdrożej± na razie z tego powodu w PLL LOT. To spowoduje, że bilety na trasy atlantyckie i inne długodystansowe z Warszawy mog± być tańsze, niż te kupowane na loty z przesiadkami w którym¶ z portów europejskich.