Niedozwolone postanowienia w umowach biur podróży z klientami. Po losowej weryfikacji Urz±d Ochrony Konkurencji i Konsumentów znalazł kolejne zapisy, które naruszały interesy konsumentów - dowiedziała się dziennikarka RMF FM Agnieszka Witkowicz. Nieuczciwi przedsiębiorcy zastawiali sporo pułapek. Urz±d znalazł je głównie w umowach proponowanych przez mniejsze biura.
W skontrolowanych dokumentach znalazły się zapisy, że "organizator nie ponosi odpowiedzialno¶ci za bagaż", choć w rzeczywisto¶ci, je¶li szkoda nast±piła z winy organizatora, to wła¶nie on jest za ni± odpowiedzialny.
Niektóre biura podróży zapisywały też, że nie odpowiadaj± za szkody moralne. W przypadku szkody może to oznaczać dosłownie wszystko i dać firmie argument, by nie wypłacać odszkodowania.
Podobnie jak sformułowania "na przykład" i "i tak dalej". One też mog± być interpretowane na korzy¶ć przedsiębiorcy.
Firmy dawały sobie też prawo do zmiany ceny bez podania realnej przyczyny, a za rezygnację z wycieczki na 3 dni przed wyjazdem chciały potr±cać cał± opłatę, bez względu na to jakie w rzeczywisto¶ci poniosły koszty.